Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

Hét replayeTovább

minimap

Infi vs Fly

PlayStation 4 bejelentés

Hírek 2013. március 2. shaddam 2 hozzászólás 6289 olvasás Címkék: Playstation Sony OGC Activision

PlayStation 4 bejelentés

A kétórás show után sem lettünk okosabbak az ár és a megjelenéssel kapcsolatban, sőt magát a konzolt sem láttuk, azonban így is volt pár érdekes dolog.

Legelőször is, aki barlangban élt ez idáig: A PlayStation 3 utódja a PlayStation 4, itt a nextgen lehet örülni/sírni.

Ha nem látnám a T800-as kontaktlencséit fel se ismerném a játékot.Kattintásra a kép NAGY lesz

A kiszivárgott specifikációk nagy része pontos volt, egyedül talán a 8GB DDR5 RAM az amiben mindenki kételkedett, de mégis sikerült „belepasszírozni” a gépbe. A PS4 főbb tulajdonságai a következők:

  • x86 alapú 64 bites, 8 magos AMD Jaguar processzor
  • 1,84 TFLOPS teljesítményű AMD GPU
  • 8 GB DDR5 RAM, ez a PS3-tól (256MB XDR és
  • 256MB GDDR3) eltérően nem osztott memória, hanem teljes egészében az adott programé
  • Merevlemez (vélhetően nem SSD, mert az külön kiemelték volna)
  • Blu-ray meghajtó
  • USB 3.0 és AUX portok
  • Ethernet,Wifi,Bluetooth
  • Illetve AV kimenetek szempontjából van HDMI, Analóg AV out (akár SCART kábellel is ráköthetjük a működő szovjet tévénkre), valamint optikai kimenet a házimoziknak, gémer fülhallgatóknak

A DualShock 4 névre hallgató gamepadon is történt pár változtatás, ami az avatatlan szemlélőnek is rögtön feltűnhet:

  • A gamepad kapott egy érintésérzékeny felületet
  • A két stick teteje homorú, a hátsó ravaszokról sem csúszik le az ember ujja
  • Eltűnt a START/SELECT, de helyette van Share,Options és maga a tapipad
  • Az USB port felett egy ledes Knight Rider/Cylon szerű sáv van, ennek színe szolgálhat pl a játékosok megkülönböztetésére vagy szolgálhat információkkal a játékosnak (pl ajaj ez piros lett keress kötszert), valamint a DS4-hez tartozó 3D kamera képes is követni  térben a gamepadot.
  • A DS3-ból is ismert sixaxis szenzor is megmaradt, aki játszott már pl Noogta Nuts-cal a telefonján az ezt eltudja képzelni mire szolgál
  • Beépített hangszóró (nálam itt felmerült a kérdés hogy meghallom-e ha a házimozimon 5.1-ben szól a halálhörgés)
  • Fejhallgató port, minden PS4-hez jár egy mono headset a harctéri kommunikációhoz. Vélhetően a mostani Bluetooth headsetek is tökéletesen működnek majd.
  • A Share gombbal megoszthatóak akár azonnal a képek, videók pl Facebookon, de közvetíthetjük Ustreamen játékunkat is. A kép és videórögzítés, vagy a streamelés nem jár semmiféle teljesítmény romlással mint mondjuk ha PC-n indítjuk el a FRAPS-ot, hiszen erre a konzolban külön célhardver van ami csak a megosztási feladatokkal foglalkozik

A PlayStation 4 Eye is tud pár érdekességet:

  • Dupla kamera (a 3D érzékelés miatt)
  • 4 mikrofon ( A jelenlegi PS Eye-ban is több mikrofon van, a hangminőségét már akkor is dicsérték)
  • Felismeri a kamera a felhasználó arcát (mindenki első dolga lesz borostával/borotválkozva tesztelni)
  • Követi a DS4 (lásd fent) mozgását)
  • Kompatibilis a Move kontrollerrel, sőt pontosabb mint elődje

A jó hír hogy a használtjátékok nincsenek korlátozva, így aki rájön, hogy a Battlefield 14 „túl járműves” az nyugodtan lecserélheti a helyi piacon egy Black Ops 6-ra, vagy akár fordítva. A vissszafelé kompatibilitás érdekes dolog. A lemezes PS3 játékokat nem játssza le, azonban a Gaikai révén a PS1,2,3 játékokat élvezhetjük a PS4-en, vagy akár a Vitán.

Ha már Vita:

A PS4 rendszerszinten támogatja a megosztást, így ha pl valaki otthon a szappanoperát nézné a tévén, attól még mi a vitán térdig gázolhatunk a belekben a kedvenc PS4 játékunkban. Ez egy a Sonynak egy erőteljes beintése a WiiU felé, hiszen ott is nagyon hypeolták ezt a képességet.

A PS3 kínkeservesen lassú letöltései (én csak tudom) és hosszú telepítései is a múlté. Amint berakom a lemezt, megvettem a játékot digitálisan már játszhatok is. Digitális vásárlásnál arra se kell várni hogy letöltődjön a játék, mi csak játszunk, közben a háttérben a játék letölti majd telepíti magát.

A PS4 képes egy altatás módra, ilyenkor egy nagyon alacsony energiaigényű módba kerül a gép, a játékot utána onnan folytathatjuk ahol abbahagytuk. Elvileg a patchelés, letöltés, telepítés is kivitelezhető ebben az üzemmódban. Remélhetőleg be lehet állítani egy időpontot (pl hajnali 3) mint a PS3 esetében, amikor ezek a folyamatok csöndben végbemennek. Hangsúlyos a Sonynak az a törekvése hogy visszahozzák a cartridge-os régi szép időket, amikor elindítottad a játékot és semmi patch, telepítés nem rondított bele a játékélménybe.

Magáról a hardverről „röviden” ennyi, jöjjenek a lényeges dolgok.

A játékok

A szerda esti konferencián két dolgot hangsúlyoztak a fejlesztők (akikből elég sokat meginterjúvoltak): a hardver ereje és a fejlesztőbarát környezete. A PS3-nál megvolt a hardver ereje (igaz nem éppen játékra szánták a CPU-t), fejlesztőbarátnak azonban nem éppen volt nevezhető. A Vita óta ez változott, a PS4 esetében is az erő könnyű fejlesztői eszközökkel társult.

A konferencián az első nagyobb AAA cím a Killzone: Shadow Fall volt. 30 évvel játszódik a Killzone 3 után, veterán Killzone fanként mámorítóan sok a szín (Killzone színpaletta eddig: vér, sár, rozsda és ezek keverése egy csipetnyi hóval). A kinézete nyitócímnek nem rossz, elég belegondolni a PS3 esetében milyen fejlődés volt grafikailag a Resistance 1,2,3 esetében. A mozgáson szerencsére érződik, hogy a fegyvernek van súlya, ez más FPS-ben valahogy sose fontos. A fedezékbe vonulás maradt a régi, a Brutal Melee közelharc (vadásztőr felnyomása szemüregen át az agyba, csigolya roppantás, szemkinyomás stb), amit azóta Crysis, Far Cry lenyúlt, pedig bővült egy jópofa rambós ugrással. Amire kíváncsi vagyok az a sztori. A Killzone játékokban mindig megvolt az izgalmas történet lehetősége, sajnos azonban ezt a sztorit maximum a Wikipédián tudtuk magunkba szívni. Az aktuális rész a berlini fal és a mi védjük az életmódunk, de a másik fél a túlélésért(meg el van nyomva pár nemzedék óta) küzd vonalon mozoghat így első ránézésre. Ígéretes alapanyag. A multiplayer remélhetőleg hű lesz az elődökhöz, akinek tetszik a Battlefield infantry vonala, csak CQ helyett dinamikusan változó( bombalerakás,3 bázisos conquest, TDM, VIP eliminálás, CTF) és a játékstílust leginkább a Team Fortress 2 mértékben meghatározó classrendszer, az nyugodtan jegyezze fel magának a játékot.

Kaptunk egy DriveClub nevű autókázást. Amikor megláttam, hogy minden légypiszkot lemodelleztek meg is örültem, hogy ez a Gran Turismo 6. Csalódni azért nem csalódtam, a Need for Speed helyett a szimulátorok felé húzó játékosok biztos jól fognak szórakozni.

Amire nem találok szavakat az a Capcom új játéka, a Deep Down. Erre azt mondom, hogy ez kamu. Ez nem létezik… Mindenki nézze meg a videót és döntse el maga.

A Bungie-ra és a  Watch Dogsra, ami PC-n futott, és még mindig egy egygombos játéknak tűnik nem szeretnék szót vesztegetni. A Knack nevű aranyos platformert ( jó hogy nem hal ki a műfaj) és a The Witness (indie?) logikai feladványokra épülő játék újdonság. A konferencián lettek bejelentve, csak PS4-re jönnek. A legnagyobb pozitívumok hogy nem egy csőben rohangáló, arabokra lövöldöző FPS, hanem Más.

Ami még érdekesnek tűnt, de kb semmit nem mutattak be belőle az a Sucker Punch új Infamous játéka. Elsőre félek hogy elhagyták a /rossz karmarendszert és elmentek a lélektelen Prototype irányába( ami eredetileg őket másolta). Tömören: vannak olyan emberek akiknek szuperképességeik vannak. A trailer alapján a főellenség egy 1984-szerű rendőrállam lesz. Kétlem hogy az Infamous 2 folytatása lenne, hiszen annak mind a jó, mind a rossz befejezése lezárja a játékot(spoileres videó), valószínű hogy a ma divatos előzmény/spin off vonalon mozog majd

Tömören ennyi volt a szerda éjféli PS4 bejelentés. A két dolog amit hiányoltam az Kaz Hirai(körülötte kialakult a személyi kultusz hála a hype-nak) és az Uncharted folytatás/előzmény/spin off. Na jó még a Battlefield 4 lehet érdekelt volna egy minimálisat :D

A PS3-at sem kell temetni, évekig jönnek még rá a játékok, akinek eddig kimaradt annak pedig itt a lehetőség hogy filléres áron végigtolja a KÖ-TE-LE-ZŐ címeket.

Ha te azt mondod War Z én azt mondom The Last of Us. Mindezt az "elavult" PS3-on aminél a telefonomban több RAM van.

avatar #2
hEX- 2013. február 25. 1894 hozzászólás 157.
Nagyon komolynak tűnik, életembe nem volt még konzolom lehet egy ilyet beszerzek:)
KIRÁJ VAGYOK
avatar #1
lszr_ 2013. február 25. 1115 hozzászólás 312.
Deep Down.... kíváncsi leszek ez most mennyire komoly :DDDD a srácokkal itt némán néztük végig kb :DDD
eddig soha nem voltam konzolos, de lehet, hogy ezért az 1-ért veszek majd egy P4-t :DDD
Counter-Strike 1.6 - We won't forget