Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

Hét replayeTovább

minimap

Infi vs Fly

Magyar Nemzeti esportot?

eSports 2013. július 2. Drang 117 hozzászólás 29089 olvasás Címkék: verseny Magyarország OGC

magyar esport

Ugyan az OGC oldalakon nem szoktunk poltikai témával foglalkozni, de ezúttal az érintettség okán ez megkerülhetetlen.

A hazai közélet és politikusaink és így a közbeszéd témaválasztása eleddig nagyívben kerülte a magyar esport ügyét. Ezt érzékelve az egyik radikális hazai politikai erő beemelte a témák közé.

 

A Jobbik támogatná a fiatalok eSport rendezvényeken való szereplését

A Jobbik Ifjúsági Tagozat kezdeményi egy intézet vagy egyesület létrehozását az eddig teljesen elhanyagolt magyar eSport élet hathatós támogatására és felkarolására. Terveink szerint az intézet főként állami forrásokkal működne, de eSport atlétákból és játékosokból állna össze. Egy ilyen egyesület hatékonyan támogathatná a fiatalok részvételét az általa szervezett hazai bajnokságokon és biztosítaná a magyar részvételt a nemzetközi mérkőzéseken is.

A Jobbik IT számtalan közösségépítő, értékteremtő és sporteseményt szervez vagy támogat, de tudomásul kell venni, hogy a modern világban helye van a számítógépes játékoknak is. Azt is fontos szem előtt tartani, hogy a mai eSport atléták versenye nem az esztelen játékról szól, hanem nagyon nagy szerepe van benne a stratégiai érzéknek, a logikus gondolkodásnak és a csapatmunkának. Olyan képesség- és közösségfejlesztő dolgok ezek, melyek hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az élet egyéb területén is jobban megállja a helyét egy fiatal és ami miatt helytelen lebecsülni ennek a sportnak az értékét. Nem véletlen, hogy a mai világunkban egyre nagyobb teret kapnak játékok a fiatalok életében, s napjainkra már helyi és nemzetközi bajnokságokat is szerveznek köréjük, ahol a csapatok vagy egyének az adott országot, nemzetet képviselhetik. Sajnálatos azonban, hogy a különböző nemzetközi eSport rendezvényeken ritkán tud megjelenni magyar csapat, hiszen itthon - ellentétben több országgal - semmilyen támogatásban nem részesülnek, hiszen sem az korábbi, se a jelenlegi döntéshozók sem tartották fontosnak ennek a szektornak a támogatását.

A Jobbik IT célja ennek a versenysportnak a kellő helyen való kezelése, a jelenleg külföldiekhez képest másodrangú magyar versenyzők támogatása. Ezért nyújtottunk be írásbeli kérdést a kormánynak, melyben számon kérjük őket, hogy eddig miért nem segítették a rátermett és tehetséges magyar fiatalok részvételét az eSport eseményeken. Célunk a kérdéssel nem csak a figyelemfelkeltés, hanem az eddigi elmaradt kormányzati döntés kikényszerítése, hiszen hazánk fiataljai élen járnak az IT szektorban, ennek ellenére a magyar eSport atléták gyakran a nevezésig sem tudnak eljutni a támogatás teljes hiánya miatt.

Németh Zsolt és Farkas Gergely

országgyűlési képviselők

Jobbik Ifjúsági Tagozat

A fentiek nagyon is szívhez szólóak a cybersportolók számára. Csak sajnos egyre szkeptikusabb vagyok a parlamenti hangokat illetően. És az a sanda gyanúm, hogy ez csupán a politikai marketing része. Főleg, hogy közelegnek a választások. (Megértük, hogy a gámerek is potenciális szavazóknak számítanak? :) )

Ha igazán komoly hazai esportot szeretnénk, és nem egy nemzetiszínű online-játékos úttörő szövetséget, akkor az állami támogatáson kívűl számos egyéb tényezőben segíteni lehetne a cybersportok támogatását.

 

Pár hirtelen ötlet:

  • Céges adókedvezményt lehetne nyújtani azon vállalkozások részére, akik szponzorálnak rendezvényeket, csapatokat.
  • 5 év adómentességet az esportrendezvényeket szervező cégeknek!
  • A távközlési és banki szféra számára a szektoriális adókból leírhatóvá tenni az ilyen támogatásokat.
  • Esportolók foglalkoztatását, csapatok működését törvényileg szabályozni kellene.
  • Független Nemzeti eSport Szövetséget, amely nem a politikai széljárásnak megfelelően, hanem a játékosok és csapatok érdekeinek megfelelően szervezi és irányítja a magyar esport életet.

Ez csupán pár gondolat a témához. Te mit ajánlanál?

Kapcsolódó linkek

avatar #67
PPS-TB- 2013. június 25. 19 hozzászólás 6795.
LoL. El képzelem azt a nemzetközi kupát ahol a csapat meg érkezik, (pólójuk árpádsávok tarkítják meg a nagy Turul, a Jobbik Magyarország felirattal egybekötve, Csapt logó a Szent László kereszt)..avagy meg érkezett a H jugend XXI. reinkarnációja xD Vicc... Játszótereket építsenek, munkahelyeket, gazdaságot. Meg egy olyan világot ahol a minimálbérből nem egy zacskós tejre futja. ne eSport közösséget. Az kiépül magától, meg a támogatást elvégzik az informatikai cégek.
avatar #66
Pene 2013. június 25. 7054 hozzászólás 10.
Válasz DWYN #58. hozzászólására
Elárulnád, hogy lettem én a célpont, mert leírtam a véleményemet?
Hogy kit támogatok vagy sem, nem itt fogom kitárgyalni.
célpont nem lettél, mindössze reagáltam a hozzászólásodra - rávilágítottam, hogy nem úgy van, ahogy írod. amúgy én sem ölnék állami pénzt az esportba, jelenleg van arra megfelelőbb hely is. bár az is igaz, hogy már pár millió forint is jelentős támogatás lehetne sok tízezer ember számára. (arra meg természetesen senki sem kíváncsi, hogy kit és hogy támogatsz, csak eljátszottam a gondolattal, hogy az amit írsz, mit kellene jelentsen számodra. ha nem csak vizet prédikálsz, akkor riszpekt.)

és azokkal a hozzászólókkal is egyetértek, akik azt írják, hogy nem lesz ebből - legalábbis rövidtávon - semmi. de legalább a parlament elé kerül, és ez hivatkozásul szolgálhat a jövőben.
http://techno.org/electronic-music-guide/music.swf
avatar #65
DWYN 2013. június 25. 574 hozzászólás 687.
Válasz HanTingtoN #63. hozzászólására
elöször is nem beszolni szeretem volna neked távol áll töllem!
Kettö nem képviselek semmit csak magamat és a csapatomat de mivel én tudom honnan jöttem és hova jutottam kemény munkával ezért mertem neked leirni hogy olyan hogy szegény gazdag nincs az én családomnál szegényebb nem kellet az alföld közepén apa nélkül de mikor már lett egy kiss agyam és láttam magam elott a célt és hogy mit vagyok hajlando érte megtenni nem kellet az amugy nyugdijas anyámra támaszkodnom!
Mert miért nem szolrulnak támogatásra a tehetséges emberek amiket leirtál ha csak egy nemzotkozi versenyre kijuttatnák öket amin meg tudják mutatni mit tudnak ugyanugy a magyar név és zászlo lenne melletuk az szerinted nem jo és hasznos közpénzbol?
De valoban az a hasznos hogyha 11 botlábu pöcs rohangáll a világba a semmiért mert sokra nem viszik igy se ugy se és toljuk bele a pénzt az szerinted nem egy elhibázott döntés ha csak a töredékét adnék ezeknek a srácoknak már más lenne a dolog.
Katni néni meg hogy mit miért csinállt az az ö dolga és ki merem mondani ugy hogy az én édesanyám is nyugdijas hogy ha kicsit mások lettek volna a lehetöségeik annak idején akkor most nem remegna a sok nyugdijas a havi lovéért ........ remegnek saját peco ilyesmivel a hátérben nyarolval.
szerintem mérlegelni kéne kinek mi jár ebben az országban ezt szeretem volna csak leirni .

Akinek meg nem segit senki és tehetséges annak meg a közöségnek kéne segiteni kiss összefogással szerintem mindenki boldogaban fekudne le.
Ha egy jóléti helyzetben lennénk én lennék az első aki azt mondaná, hogy menjen, de nem abban vagyunk.
avatar #64
iWaterWawe 2013. június 25. 15 hozzászólás 7454.
Válasz HanTingtoN #63. hozzászólására
elöször is nem beszolni szeretem volna neked távol áll töllem!
Kettö nem képviselek semmit csak magamat és a csapatomat de mivel én tudom honnan jöttem és hova jutottam kemény munkával ezért mertem neked leirni hogy olyan hogy szegény gazdag nincs az én családomnál szegényebb nem kellet az alföld közepén apa nélkül de mikor már lett egy kiss agyam és láttam magam elott a célt és hogy mit vagyok hajlando érte megtenni nem kellet az amugy nyugdijas anyámra támaszkodnom!
Mert miért nem szolrulnak támogatásra a tehetséges emberek amiket leirtál ha csak egy nemzotkozi versenyre kijuttatnák öket amin meg tudják mutatni mit tudnak ugyanugy a magyar név és zászlo lenne melletuk az szerinted nem jo és hasznos közpénzbol?
De valoban az a hasznos hogyha 11 botlábu pöcs rohangáll a világba a semmiért mert sokra nem viszik igy se ugy se és toljuk bele a pénzt az szerinted nem egy elhibázott döntés ha csak a töredékét adnék ezeknek a srácoknak már más lenne a dolog.
Katni néni meg hogy mit miért csinállt az az ö dolga és ki merem mondani ugy hogy az én édesanyám is nyugdijas hogy ha kicsit mások lettek volna a lehetöségeik annak idején akkor most nem remegna a sok nyugdijas a havi lovéért ........ remegnek saját peco ilyesmivel a hátérben nyarolval.
szerintem mérlegelni kéne kinek mi jár ebben az országban ezt szeretem volna csak leirni .

Akinek meg nem segit senki és tehetséges annak meg a közöségnek kéne segiteni kiss összefogással szerintem mindenki boldogaban fekudne le.
+1

Ez a mentalitás "Ha nekem nincs, másnak se legyen" a lehető legidegesítőbb. Nekem is sokan szidták a családom azért mert van egy viszonylag erős gépem, nekik pedig nincs. Közben pedig nem veszik észre hogy ott a lehetőség hogy keressenek nyári melóval egy kis pénzt, és máris ott tartanának ahol én. Itt csak az számít hogy mit hajlandó megtenni az ember érte, illetve hogy élnek-e a lehetőségekkel. Helyette inkább csak szidják azt aki ezt megtette.

Az anyagi támogatás témához pedig annyit tudok hozzászólni hogy a mi csapatunkban is aki tud (közvetlenül anyagilag, vagy egyéb módon) segíti azt a csapattársunkat akiben látja a tudást, és azt is látja hogy anyagi okok miatt korlátozottak a lehetőségei. Ez növeli a clan illetve a közösség összetartását és jó érzés az adományozónak és az szponzorált személynek egyaránt.
avatar #63
HanTingtoN 2013. június 25. 231 hozzászólás 1559.
Válasz DWYN #54. hozzászólására
Úgy látszik szövegértési problémáid vannak. :mosoly:
Nem az e-sportot ellenzem, hanem a beleölendő állami pénzt.
Nekem bőven meg vannak a feltételeim ahhoz, hogy játsszak akár a BF4-el is, igazság szerint két olyan gép is van itthon, ami simán vinni fogja, tehát nem az a gondom, hogy én nem gamel-hetek mert nincs gépem.
Azokról a tehetséges srácokról akiket említettél, onnan lehet tudni, hogy tehetségesek, MERT ITT JÁTSZANAK MOST IS, ergo: van gépük és netjük, tehát egyáltalán nem szorulnak további támogatásra a játékhoz.

Az tetszik, ahogy a világot szemléled: "Mindenkinek ott a lehetőség, hogy összehozza a game feltételeket" LOL te hol élsz? Két minimálbéres szülőnél (és még nem munkanélkülit mondtam) mikorra is jön össze egy jó 300 000-es konfig? Tehát megegyezhetünk abban, hogy a tehetséges ámde nem jómódú kölyköknek továbbra sincs lehetőségük ezzel játszani. Akiknek meg van gépük eddig is játszhattak. A CBC, ROCK és más csapatok is úgy jutottak el oda ahová, hogy nem tolta állambácsi a szekerüket és mégis értek el sikereket. És most értünk el ahhoz a ponthoz, amikor tedd fel a kérdést magadnak, hogy miért kellene közpénzből egy reklámértéket egyáltalán nem hordozó rétegműsort támogatni, Kovács néni gyógyszere helyett (Kovács néni felnevelt 3 gyereket valamint felépítette ezt az országot a romjaiból)
Az a dekadencia amit te képviselsz én meg ehhez tudok gratulálni.

Tehát legyen e*sport, de mindenki nyúljon szépen a zsebébe, ahogy bármely más rétegsportnál is (Pl: Kendo 7000ft/hó/fő)
elöször is nem beszolni szeretem volna neked távol áll töllem!
Kettö nem képviselek semmit csak magamat és a csapatomat de mivel én tudom honnan jöttem és hova jutottam kemény munkával ezért mertem neked leirni hogy olyan hogy szegény gazdag nincs az én családomnál szegényebb nem kellet az alföld közepén apa nélkül de mikor már lett egy kiss agyam és láttam magam elott a célt és hogy mit vagyok hajlando érte megtenni nem kellet az amugy nyugdijas anyámra támaszkodnom!
Mert miért nem szolrulnak támogatásra a tehetséges emberek amiket leirtál ha csak egy nemzotkozi versenyre kijuttatnák öket amin meg tudják mutatni mit tudnak ugyanugy a magyar név és zászlo lenne melletuk az szerinted nem jo és hasznos közpénzbol?
De valoban az a hasznos hogyha 11 botlábu pöcs rohangáll a világba a semmiért mert sokra nem viszik igy se ugy se és toljuk bele a pénzt az szerinted nem egy elhibázott döntés ha csak a töredékét adnék ezeknek a srácoknak már más lenne a dolog.
Katni néni meg hogy mit miért csinállt az az ö dolga és ki merem mondani ugy hogy az én édesanyám is nyugdijas hogy ha kicsit mások lettek volna a lehetöségeik annak idején akkor most nem remegna a sok nyugdijas a havi lovéért ........ remegnek saját peco ilyesmivel a hátérben nyarolval.
szerintem mérlegelni kéne kinek mi jár ebben az országban ezt szeretem volna csak leirni .

Akinek meg nem segit senki és tehetséges annak meg a közöségnek kéne segiteni kiss összefogással szerintem mindenki boldogaban fekudne le.
avatar #62
HODOR 2013. június 25. 775 hozzászólás 486.
Válasz HODOR #23. hozzászólására
politikusok. be kell mutatni őket?
najó: nincsenek hatalmon: megígérnek bármit. azt mondják amit hallani akarsz, szimpátiáért kurválkodnak.
hatalomra kerülnek: amnézia, és kifogások. "ilyet én nem is ígértem" "nincs rá költségvetés" "azóta megváltozott a gazdasági helyzet, és nem éri meg a befektetést"

ne legyenek olyan illúzióink, hogy csinálni fognak valamit ilyen tekintetben. és sztem ne is akarjuk. van elég problémánk. (nem vagyok ellene, örülnék ha itt tartanánk, hogy ilyesmin gondolkozna az állam bácsi, de legyünk őszinték: ez nem az a szitu)
ezt itt olvassa már el mindenki aki komolyan el is hiszi hogy ebbe pénz lesz ölve.

45: nem hiszem hogy magyarázattal tartozok, levegőbe nem beszélek.

49: igen ez szomorú, de totál azon a véleményen vagyok mint pene, hogy amíg TE nem teszel ez ellen, addig felesleges a szó.

az "e-sport" / sport / bármilyen teljesítményről pedig szimplán annyi, hogy mindenkinek az a teljesítmény, amibe bele tudja élni magát:
1.6: 1v5öt lehozni teljesítmény egy top csapat ellen, ha tudod hogy miként működik a játék, mi szellemi munka, meg miegymás kell hozzá
maratont lefutni teljesítmény, annak aki tudja mi fizikumra, és (legfőképp) akaraterőre van szükség.
10 óra munka után leülni a gyerek mellé segíteni a házi feladatában, és lefektetni őket teljesítmény. annak aki tudja mit jelent szülőnek lenni.
150 lóerő egy trabantban teljesítmény.
(én is ez alapján nem tudom sportnak titulálni a gépezést, viszont a teljesítményt tudom látni mögötte)

ennek ellenére még mindig azt mondom amit #23ban ez politikai fogás, semmi más
avatar #61
SNRGabesz 2013. június 25. 328 hozzászólás 1157.
Válasz ebesi-kft #57. hozzászólására
Sajnos úgy veszem észre a hózzászólásokból, hogy ez a hír is csak tovább rondítja az amúgy is elég vékony szálon mozgó közösséget. (itt most bf-ről van szó, de a többi hasonló játékoknál is elég kaotikus a helyzet, még rosszabb mint itt) Bármit is akartak ezzel az ötlet kitalálói, nagyon mellé lőttek. Nem is értem, hogy merülhetett ez fel bennük. Amit elérnek ezzel, csupán annyi, mint ahogy itt jól látható, egymásnak ereszti az embereket, és ami közösség kialakul, az is porrá lesz. Bár BC2 után amúgy is tönkrevágták emberek a BF-et mint annak részesei lehettünk, ez viszont úgy gondolom karó volt a szívbe. Borzasztó látni, hogy esik szét valami, és még a végén a politika is belekotnyeleskedik. Bár itt jegyzem meg, hogy igazából a politikának és az esportnak vajmi köze van egymáshoz, ez a hír is körülbelül olyan értékű minthogy pusztaröcsögén 5 forinttal csökkent a tehénlepény ára. Tehát nem érdekel senkit azokon kívül akik benne vannak. Mi benne vagyunk ezért érdekel minket, hogy mégis milesz a folytatás, de mindenki tudja aki benne van, hogy SEMMI. Nem vagyok cikkező sem semmi csak mezei játékos, de úgy gondolom ezt a hírt jobb lett volna elhallgatni és hagyni hogy az emberek elfelejtsék nagyon gyorsan.

Az hogy az állam mire ad pénzt..... inkább ne feszegessétek, nektek is így lesz békésebb.
Én attól tartok, hogyha ez létrejönne, akkor a politika mindig bele akarna szólni a játékba, vagy éppen azért kerülne be egy játékos, mert egy politikus gyereke. Szerintem nem lenne rossz ha az e-sport réteg kapna valamiféle támogatást, de azt nem politikai pártoktól várnám. vegyük pl azt, hogy a jobbik kormányra jut, ad mindenféle támogatást az e-sportba, úgyhogy 1000 embernek lesz 700.000-es gépe. De utána jön egy másik párt, aki azt mondja h ez pénzkidobás volt, elvonja a forrásokat, vagy ugye visszamenőlegesen elvesz mindent. Szerintem ez a dolog jobb ha megmarad a játékosoknál, habár tény hogy nehéz támogatókat szerezni, és bizony nem minden csapat olyan "tehetős" hogy kifizessenek több százezret egy-egy lanért.
Úgyhogy egyet kell értenem veled.

Dwyn: van valami abban amit írtál, bár ha már itt tartunk én nem az esporttól vonnám meg a pénzt, hanem a képviselők meg ilyenek nem 2-10 millákat kapnának fizetésként + juttatások és költségtérítés.
avatar #60
ebesi-kft 2013. június 25. 56 hozzászólás 3979.
Válasz DWYN #59. hozzászólására
Persze, hogy nem lesz semmi belőle.:mosoly: Ettől a cikktől szerintem nem fog szétesni a közösség.
Igen látom...... :D
avatar #59
DWYN 2013. június 25. 574 hozzászólás 687.
Válasz ebesi-kft #57. hozzászólására
Sajnos úgy veszem észre a hózzászólásokból, hogy ez a hír is csak tovább rondítja az amúgy is elég vékony szálon mozgó közösséget. (itt most bf-ről van szó, de a többi hasonló játékoknál is elég kaotikus a helyzet, még rosszabb mint itt) Bármit is akartak ezzel az ötlet kitalálói, nagyon mellé lőttek. Nem is értem, hogy merülhetett ez fel bennük. Amit elérnek ezzel, csupán annyi, mint ahogy itt jól látható, egymásnak ereszti az embereket, és ami közösség kialakul, az is porrá lesz. Bár BC2 után amúgy is tönkrevágták emberek a BF-et mint annak részesei lehettünk, ez viszont úgy gondolom karó volt a szívbe. Borzasztó látni, hogy esik szét valami, és még a végén a politika is belekotnyeleskedik. Bár itt jegyzem meg, hogy igazából a politikának és az esportnak vajmi köze van egymáshoz, ez a hír is körülbelül olyan értékű minthogy pusztaröcsögén 5 forinttal csökkent a tehénlepény ára. Tehát nem érdekel senkit azokon kívül akik benne vannak. Mi benne vagyunk ezért érdekel minket, hogy mégis milesz a folytatás, de mindenki tudja aki benne van, hogy SEMMI. Nem vagyok cikkező sem semmi csak mezei játékos, de úgy gondolom ezt a hírt jobb lett volna elhallgatni és hagyni hogy az emberek elfelejtsék nagyon gyorsan.

Az hogy az állam mire ad pénzt..... inkább ne feszegessétek, nektek is így lesz békésebb.
Persze, hogy nem lesz semmi belőle.:mosoly: Ettől a cikktől szerintem nem fog szétesni a közösség.
avatar #58
DWYN 2013. június 25. 574 hozzászólás 687.
Válasz Pene #56. hozzászólására
az esportban nincs még olyan, hogy régmúlt. olyan főleg nincs, hogy rég halott lenne valaki. bár vannak már halottaink: elég ha csak a hazai LAN-ok "öregatyjának", az Earthquake sorozatnak az egykori szervezőjére, Feworkh-re gondolunk. esetleg mouz|cyx-re, [UNQL]Golfra, vagy éppen Violetre. és természetesen emlékszünk is rájuk. te lehet, hogy nem, de mások igen. és sokat köszönhetünk nekik: szép emlékeket, meccseket, barátságokat.

valamennyire persze megértelek, a világ igazságtalan. de gondolom te sem küldöd el a napi kajaadagod felét Etiópiába vagy viszed le a Blahára egy hajléktalannak, csak mert te többet kapsz. vagy éppen adod oda valakinek az államtól kapott segélyedet/szoctámodat/bármidet egy rászorulónak.
Elárulnád, hogy lettem én a célpont, mert leírtam a véleményemet?
Hogy kit támogatok vagy sem, nem itt fogom kitárgyalni.
avatar #57
ebesi-kft 2013. június 25. 56 hozzászólás 3979.
Sajnos úgy veszem észre a hózzászólásokból, hogy ez a hír is csak tovább rondítja az amúgy is elég vékony szálon mozgó közösséget. (itt most bf-ről van szó, de a többi hasonló játékoknál is elég kaotikus a helyzet, még rosszabb mint itt) Bármit is akartak ezzel az ötlet kitalálói, nagyon mellé lőttek. Nem is értem, hogy merülhetett ez fel bennük. Amit elérnek ezzel, csupán annyi, mint ahogy itt jól látható, egymásnak ereszti az embereket, és ami közösség kialakul, az is porrá lesz. Bár BC2 után amúgy is tönkrevágták emberek a BF-et mint annak részesei lehettünk, ez viszont úgy gondolom karó volt a szívbe. Borzasztó látni, hogy esik szét valami, és még a végén a politika is belekotnyeleskedik. Bár itt jegyzem meg, hogy igazából a politikának és az esportnak vajmi köze van egymáshoz, ez a hír is körülbelül olyan értékű minthogy pusztaröcsögén 5 forinttal csökkent a tehénlepény ára. Tehát nem érdekel senkit azokon kívül akik benne vannak. Mi benne vagyunk ezért érdekel minket, hogy mégis milesz a folytatás, de mindenki tudja aki benne van, hogy SEMMI. Nem vagyok cikkező sem semmi csak mezei játékos, de úgy gondolom ezt a hírt jobb lett volna elhallgatni és hagyni hogy az emberek elfelejtsék nagyon gyorsan.

Az hogy az állam mire ad pénzt..... inkább ne feszegessétek, nektek is így lesz békésebb.
avatar #56
Pene 2013. június 25. 7054 hozzászólás 10.
Válasz DWYN #53. hozzászólására
Laci! A Grundfoci, magánemberek SAJÁT pénze, amit arra fordítottak, hogy az itteni játékosok játszhassanak és nyerjenek, tehát nem mondok ellent magamnak: Állami pénzből semmit erre, tessék szponzorokat fogni, ahogy a grundfocihoz is. Az OGC sem állami pénzből üzemelteti az oldalt, ez is magánpénz.
Rettentő sok hülyeségre el megy a pénz ezzel egyetértek, ne rakjuk még hozzá ezt is.
Az e-sportban sosem lesz emlékezetes teljesítmény mert teljesen réteg dolog, nem úgy mint egy sport teljesítmény, ahol még akkor is emlékeznek a győztesre, ha az rég halott.

az esportban nincs még olyan, hogy régmúlt. olyan főleg nincs, hogy rég halott lenne valaki. bár vannak már halottaink: elég ha csak a hazai LAN-ok "öregatyjának", az Earthquake sorozatnak az egykori szervezőjére, Feworkh-re gondolunk. esetleg mouz|cyx-re, [UNQL]Golfra, vagy éppen Violetre. és természetesen emlékszünk is rájuk. te lehet, hogy nem, de mások igen. és sokat köszönhetünk nekik: szép emlékeket, meccseket, barátságokat.

valamennyire persze megértelek, a világ igazságtalan. de gondolom te sem küldöd el a napi kajaadagod felét Etiópiába vagy viszed le a Blahára egy hajléktalannak, csak mert te többet kapsz. vagy éppen adod oda valakinek az államtól kapott segélyedet/szoctámodat/bármidet egy rászorulónak.
http://techno.org/electronic-music-guide/music.swf
avatar #55
DWYN 2013. június 25. 574 hozzászólás 687.
De ha már mindenáron muszáj, akkor ezt:
Céges adókedvezményt lehetne nyújtani azon vállalkozások részére, akik szponzorálnak rendezvényeket, csapatokat.
avatar #54
DWYN 2013. június 25. 574 hozzászólás 687.
Válasz HanTingtoN #51. hozzászólására
Ellenzed miért azért mert neked vagy estleg másnak nincsenek meg a feltételei ez sajnállatos dolog de attol még azoknak a normális tehetséges srácoknak ne legyenek céljaik amit el is érhetnek mert van olyan is hogy nem jó módú ez aztán a tipikus beszükült magyar mentalitás pl megdögllöt a lovam dögöjlön a szomszédé is.

Ehhez csak gratulálni tudok neked ha te igy gondolod.

külömben meg mindenkinek ott a lehetöség hogy összehozza a game feltáteleket ezt nem lehet elfogadni hogy most szegény vagyok nem lesz gépem az megy de hogy tegyen érte valamit az már turo nahh de nem megyek bele jobban.
Úgy látszik szövegértési problémáid vannak. :mosoly:
Nem az e-sportot ellenzem, hanem a beleölendő állami pénzt.
Nekem bőven meg vannak a feltételeim ahhoz, hogy játsszak akár a BF4-el is, igazság szerint két olyan gép is van itthon, ami simán vinni fogja, tehát nem az a gondom, hogy én nem gamel-hetek mert nincs gépem.
Azokról a tehetséges srácokról akiket említettél, onnan lehet tudni, hogy tehetségesek, MERT ITT JÁTSZANAK MOST IS, ergo: van gépük és netjük, tehát egyáltalán nem szorulnak további támogatásra a játékhoz.

Az tetszik, ahogy a világot szemléled: "Mindenkinek ott a lehetőség, hogy összehozza a game feltételeket" LOL te hol élsz? Két minimálbéres szülőnél (és még nem munkanélkülit mondtam) mikorra is jön össze egy jó 300 000-es konfig? Tehát megegyezhetünk abban, hogy a tehetséges ámde nem jómódú kölyköknek továbbra sincs lehetőségük ezzel játszani. Akiknek meg van gépük eddig is játszhattak. A CBC, ROCK és más csapatok is úgy jutottak el oda ahová, hogy nem tolta állambácsi a szekerüket és mégis értek el sikereket. És most értünk el ahhoz a ponthoz, amikor tedd fel a kérdést magadnak, hogy miért kellene közpénzből egy reklámértéket egyáltalán nem hordozó rétegműsort támogatni, Kovács néni gyógyszere helyett (Kovács néni felnevelt 3 gyereket valamint felépítette ezt az országot a romjaiból)
Az a dekadencia amit te képviselsz én meg ehhez tudok gratulálni.

Tehát legyen e*sport, de mindenki nyúljon szépen a zsebébe, ahogy bármely más rétegsportnál is (Pl: Kendo 7000ft/hó/fő)
avatar #53
DWYN 2013. június 25. 574 hozzászólás 687.
Válasz cigislaci #50. hozzászólására
Igazad van abban amit mondasz, de ezen az elven elindulva , akkor sajnos pofátlan az egész világ. Ha a másik oldalról nézzük akkor, milyen sok helyről lehetne elvenni azoktól akik sokat kapnak, és jutna esportra is, és az éhezőknek is! Véleményem szerint, sokkal értelmetlenebb dolgokra adnak milliárdokat! Vagy pl a grundfoci nyeremények! Kb 150 gyerek lakott volna jól az árából (mind1 ki adta, adhatta volna akár az állam is) ezen az elven elindulva "pofátlanság" volt kiosztani????? (szándékosan sarkítottam)
Laci! A Grundfoci, magánemberek SAJÁT pénze, amit arra fordítottak, hogy az itteni játékosok játszhassanak és nyerjenek, tehát nem mondok ellent magamnak: Állami pénzből semmit erre, tessék szponzorokat fogni, ahogy a grundfocihoz is. Az OGC sem állami pénzből üzemelteti az oldalt, ez is magánpénz.
Rettentő sok hülyeségre el megy a pénz ezzel egyetértek, ne rakjuk még hozzá ezt is.
Az e-sportban sosem lesz emlékezetes teljesítmény mert teljesen réteg dolog, nem úgy mint egy sport teljesítmény, ahol még akkor is emlékeznek a győztesre, ha az rég halott.

avatar #52
HanTingtoN 2013. június 25. 231 hozzászólás 1559.
Válasz cigislaci #50. hozzászólására
Igazad van abban amit mondasz, de ezen az elven elindulva , akkor sajnos pofátlan az egész világ. Ha a másik oldalról nézzük akkor, milyen sok helyről lehetne elvenni azoktól akik sokat kapnak, és jutna esportra is, és az éhezőknek is! Véleményem szerint, sokkal értelmetlenebb dolgokra adnak milliárdokat! Vagy pl a grundfoci nyeremények! Kb 150 gyerek lakott volna jól az árából (mind1 ki adta, adhatta volna akár az állam is) ezen az elven elindulva "pofátlanság" volt kiosztani????? (szándékosan sarkítottam)
+1 Laci
avatar #51
HanTingtoN 2013. június 25. 231 hozzászólás 1559.
Válasz DWYN #49. hozzászólására
Addig, amíg több mint 400 000 gyerek éhesen fekszik le nap mint nap, pofátlanságnak tartom, ha olyanoknak adnak pénzt, akiknek több százezres gépük van, internettel és tele hassal. Az e-sportolók szépen fogják magukat és megfinanszírozzák maguknak a kezdeteket, ha pedig befutnak, majd lesz szerződés is. 825 másik fontosabb dologra kellene a pénz. Ezek a jómódúak játékai, akiknél nem a köménymagleves a probléma, hanem, hogy Logitech vagy Razer egeret kellene venni.

Totál ellenzem az egészet.
Ellenzed miért azért mert neked vagy estleg másnak nincsenek meg a feltételei ez sajnállatos dolog de attol még azoknak a normális tehetséges srácoknak ne legyenek céljaik amit el is érhetnek mert van olyan is hogy nem jó módú ez aztán a tipikus beszükült magyar mentalitás pl megdögllöt a lovam dögöjlön a szomszédé is.

Ehhez csak gratulálni tudok neked ha te igy gondolod.

külömben meg mindenkinek ott a lehetöség hogy összehozza a game feltáteleket ezt nem lehet elfogadni hogy most szegény vagyok nem lesz gépem az megy de hogy tegyen érte valamit az már turo nahh de nem megyek bele jobban.
avatar #50
cigislaci 2013. június 25. 193 hozzászólás 1783.
Válasz DWYN #49. hozzászólására
Addig, amíg több mint 400 000 gyerek éhesen fekszik le nap mint nap, pofátlanságnak tartom, ha olyanoknak adnak pénzt, akiknek több százezres gépük van, internettel és tele hassal. Az e-sportolók szépen fogják magukat és megfinanszírozzák maguknak a kezdeteket, ha pedig befutnak, majd lesz szerződés is. 825 másik fontosabb dologra kellene a pénz. Ezek a jómódúak játékai, akiknél nem a köménymagleves a probléma, hanem, hogy Logitech vagy Razer egeret kellene venni.

Totál ellenzem az egészet.
Igazad van abban amit mondasz, de ezen az elven elindulva , akkor sajnos pofátlan az egész világ. Ha a másik oldalról nézzük akkor, milyen sok helyről lehetne elvenni azoktól akik sokat kapnak, és jutna esportra is, és az éhezőknek is! Véleményem szerint, sokkal értelmetlenebb dolgokra adnak milliárdokat! Vagy pl a grundfoci nyeremények! Kb 150 gyerek lakott volna jól az árából (mind1 ki adta, adhatta volna akár az állam is) ezen az elven elindulva "pofátlanság" volt kiosztani????? (szándékosan sarkítottam)
avatar #49
DWYN 2013. június 25. 574 hozzászólás 687.
Addig, amíg több mint 400 000 gyerek éhesen fekszik le nap mint nap, pofátlanságnak tartom, ha olyanoknak adnak pénzt, akiknek több százezres gépük van, internettel és tele hassal. Az e-sportolók szépen fogják magukat és megfinanszírozzák maguknak a kezdeteket, ha pedig befutnak, majd lesz szerződés is. 825 másik fontosabb dologra kellene a pénz. Ezek a jómódúak játékai, akiknél nem a köménymagleves a probléma, hanem, hogy Logitech vagy Razer egeret kellene venni.

Totál ellenzem az egészet.
avatar #48
snacimix 2013. június 25. 471 hozzászólás 828.
Válasz MadgoatLOLZ #35. hozzászólására
Én szívesen jelentkeznék, de ellenség és tag híján nem warozunk semmit mostanság...:( De alapjában véve viszonylag kulturáltan le tudnám írni a dolgokat.
csak meg ne bundázd!
avatar #47
LordMatteo 2013. június 25. 830 hozzászólás 447.
Válasz Szotyi333 #46. hozzászólására
Olyan ez, mint a pool, biliárd, darts, de akár sokat emlegetett sakk is: verseny szinten sportnak van titulálva, ettől függetlenül ha te otthon, kocsmában, vagy bárhol szórakozás szinten csinálod attól még nem leszel sportoló.

Nyilván aki bármit sportol az húzza a száját, mikor ilyen fizikális igénybevétel nélküli tevékenységeket sportnak hivnak, de épp ezért van ott az az E betü előtte, hogy meg legyen különböztetve a "rendes" sportoktól.
Fizikális igénybevétel nélküli tevékenység?
A kibaszás társas játék, sose feledd
avatar #46
Szotyi333 2013. június 25. 99 hozzászólás 2865.
Válasz HODOR #44. hozzászólására
rombolásnak semmiképp nem nevezném, de sportnak végképp nem. csakhát szarul hangzik hogy geek tournament. n stuff

nyilván aki kocka, az ezzel szembenáll, hogy mekkora teljesítmény kattintgatni, meg hogy "gondolkozol" játék közben (holott nem, csak a sokszor látott sémákat alkalmazod 99%ban, 1%ban meg új dolgot látsz, amire még nincs séma). de erre azt tudom mondani, hogy kezdjen bele igazi fizikai sportba az ilyen ember, és tegyen oda 110%ot, és megtudja mi a különbség. és nem kell nekem ugrani én is ilyen voltam. (bár sportnak sose tituláltam a kockulást)
Olyan ez, mint a pool, biliárd, darts, de akár sokat emlegetett sakk is: verseny szinten sportnak van titulálva, ettől függetlenül ha te otthon, kocsmában, vagy bárhol szórakozás szinten csinálod attól még nem leszel sportoló.

Nyilván aki bármit sportol az húzza a száját, mikor ilyen fizikális igénybevétel nélküli tevékenységeket sportnak hivnak, de épp ezért van ott az az E betü előtte, hogy meg legyen különböztetve a "rendes" sportoktól.
avatar #45
Becsy 2013. június 25. 34 hozzászólás 5169.
Válasz HODOR #44. hozzászólására
rombolásnak semmiképp nem nevezném, de sportnak végképp nem. csakhát szarul hangzik hogy geek tournament. n stuff

nyilván aki kocka, az ezzel szembenáll, hogy mekkora teljesítmény kattintgatni, meg hogy "gondolkozol" játék közben (holott nem, csak a sokszor látott sémákat alkalmazod 99%ban, 1%ban meg új dolgot látsz, amire még nincs séma). de erre azt tudom mondani, hogy kezdjen bele igazi fizikai sportba az ilyen ember, és tegyen oda 110%ot, és megtudja mi a különbség. és nem kell nekem ugrani én is ilyen voltam. (bár sportnak sose tituláltam a kockulást)
Te mit sportoltál?
avatar #44
HODOR 2013. június 24. 775 hozzászólás 486.
Válasz BUZIBASZo #43. hozzászólására
nem értek egyet ezzel, olvasni, sportolni és olyan tevékenységeket kellene végezni illetve reklámozni, amivel gyarapítják magukat illetve szellemi tudásukat, ahelyett hogy csak rombolnák magukat!!!
rombolásnak semmiképp nem nevezném, de sportnak végképp nem. csakhát szarul hangzik hogy geek tournament. n stuff

nyilván aki kocka, az ezzel szembenáll, hogy mekkora teljesítmény kattintgatni, meg hogy "gondolkozol" játék közben (holott nem, csak a sokszor látott sémákat alkalmazod 99%ban, 1%ban meg új dolgot látsz, amire még nincs séma). de erre azt tudom mondani, hogy kezdjen bele igazi fizikai sportba az ilyen ember, és tegyen oda 110%ot, és megtudja mi a különbség. és nem kell nekem ugrani én is ilyen voltam. (bár sportnak sose tituláltam a kockulást)
avatar #43
BUZIBASZo 2013. június 24. 76 hozzászólás 3341.
nem értek egyet ezzel, olvasni, sportolni és olyan tevékenységeket kellene végezni illetve reklámozni, amivel gyarapítják magukat illetve szellemi tudásukat, ahelyett hogy csak rombolnák magukat!!!
avatar #42
Scootie 2013. június 24. 14 hozzászólás 7734.
Válasz Nisty #41. hozzászólására
Nem akarok senkit elkeseríteni , de pont nem a bf-ből kellene kiindulni.
+1
avatar #41
Nisty 2013. június 24. 25 hozzászólás 5907.
Nem akarok senkit elkeseríteni , de pont nem a bf-ből kellene kiindulni.
www.WiLDclan.hu
avatar #40
MadgoatLOLZ 2013. június 24. 70 hozzászólás 3505.
Válasz SNRGabesz #36. hozzászólására
kétlem :DD
Psszt. :D Ha nem húznak fel kulturált vagyok, és tudok helyesen írni...:vigyor:
avatar #39
csaszix 2013. június 24. 477 hozzászólás 813.
Akik jönnének szerkesztőnek azok holnap este 19:00-kor legyenek TS-en.
avatar #38
M4croR 2013. június 24. 622 hozzászólás 617.
Válasz csaszix #33. hozzászólására
Na, emberek! Mi lenne, ha szépen sorba elkezdenétek jelentkezni szerkesztőnek? Gyerünk-gyerünk, lehet jönni bátran. Akkor lesznek cikkek és videók meg minden. Aki jelentkezne, az írja be ide a szándékát.

Köszönöm.
Bár én már régóta nem vagyok benn a bf-körforgásba, de megpróbálkoznék vele.
Nem az vagy, akinek születtél, hanem akivé magadtól lenni tudsz.
avatar #37
vaKeszZ- 2013. június 24. 729 hozzászólás 522.
Válasz csaszix #14. hozzászólására
A BF4-el már olyan látványos FPS játékot kapunk, amit valószínű a külföldi TV csatornák szívesen fognak majd közvetíteni és rendelkezni fog a minimális dolgokkal, hogy e-sportra alkalmas legyen. Akik bele kötnének, az előző mondatom még egyszer mondom, hogy a MINIMÁLIS funkciókkal rendelkezik. Szerintem viszont már elegendő lesz ahhoz, hogy a következő pár év meghatározó lövöldéje legyen. Mivel a magyar televízió csatornák mindig a külföldieket másolják így csak idő kérdése mire hazánkban is megjelenik majd a televízióban a warok közvetítése. Én csak azért imádkozom, hogy a narrátorok ne valami tévés idiótának a holdudvarából kerüljenek ki.

Úgy saccolom, körül belül 2-3 éven belül talán már ez be fog következni.
Amúgy a tévések is jól járnának, mert ennek a közvetítése gyakorlatilag nekik semmiben nem kerülne, hisz itt nem kell díszleteket, celebeket, és egyéb járulékos költségeket fizetni. Csak pár számítógép kell és készen is vagyunk.

Mondjuk, a nyugdíjasok lehet, nem izgulnának rá, de a fiatalok körében szerintem tarolna.
korda györgy :D
avatar #36
SNRGabesz 2013. június 24. 328 hozzászólás 1157.
Válasz MadgoatLOLZ #35. hozzászólására
Én szívesen jelentkeznék, de ellenség és tag híján nem warozunk semmit mostanság...:( De alapjában véve viszonylag kulturáltan le tudnám írni a dolgokat.
kétlem :DD
avatar #35
MadgoatLOLZ 2013. június 24. 70 hozzászólás 3505.
Válasz csaszix #33. hozzászólására
Na, emberek! Mi lenne, ha szépen sorba elkezdenétek jelentkezni szerkesztőnek? Gyerünk-gyerünk, lehet jönni bátran. Akkor lesznek cikkek és videók meg minden. Aki jelentkezne, az írja be ide a szándékát.

Köszönöm.
Én szívesen jelentkeznék, de ellenség és tag híján nem warozunk semmit mostanság...:( De alapjában véve viszonylag kulturáltan le tudnám írni a dolgokat.
avatar #34
DaveLanno 2013. június 24. 1397 hozzászólás 240.
Válasz csaszix #33. hozzászólására
Na, emberek! Mi lenne, ha szépen sorba elkezdenétek jelentkezni szerkesztőnek? Gyerünk-gyerünk, lehet jönni bátran. Akkor lesznek cikkek és videók meg minden. Aki jelentkezne, az írja be ide a szándékát.

Köszönöm.
Na erre kíváncsi leszek hányan jelentkeznek :mosoly:
"You think this is a motherfucking game?"
avatar #33
csaszix 2013. június 24. 477 hozzászólás 813.
Na, emberek! Mi lenne, ha szépen sorba elkezdenétek jelentkezni szerkesztőnek? Gyerünk-gyerünk, lehet jönni bátran. Akkor lesznek cikkek és videók meg minden. Aki jelentkezne, az írja be ide a szándékát.

Köszönöm.
avatar #32
M4croR 2013. június 24. 622 hozzászólás 617.
Válasz cigislaci #19. hozzászólására
Véleményem szerint maga az ötlet nem rossz, hogy támogassák az esportot. Az adó kedvezmény sem rossz ötlet. Szerintem az UNIO sem zárkozna el az ötlettől.
DE gondolkozzunk reálisan mondjuk a Battlefield esport jövőjéről! Alapjába véve nem azzal van a baj, hogy nincs támogatás!!!!!! Hanem a játékosok/csapatok hozzáállása nem jó! Ha már "pénzről" és támogatásról beszélünk, akkor profi játékosokra/csapatokra lenne szükség, akik be tudják tartani az esetleges szponzor követelményeit! Battlefieldes pályafutásom során, sikerült azért a játéktudásban felső szintű játékosok/csapatok nagy részét megismerni. Néhányat személyesen is. Nekem van egy cégem (igaz nem foglalkozunk esportal) , és nem láttam senkin azt az elhívatottságot, hogy azt érdemes lenne támogatni. Igaz jó úton haladunk! De úgy, hogy a játékosok egy része nem meri magát elvállalni személyesen, a csapatok havonta más névvel, teljesen más kerettel szerepelnek, és felelőtlen, indulataikat kordában tartani nem tudó fiatalokkal van tele! A leaderek nem tudják megoldani a csapattal járó járulékos MUNKÁKAT (weblap, ts, tgf, felkészítés, kapcsolattartás, technikai segítség, idegen nyelvtudás) Ilyenekre sajnos NEM lehet alapozni!
Profi csapatnak/játékosnak kellene többnek lennie, nem pedig arra várni, hogy majd valaki a pénzével, vagy támogatásával majd azzá tesz! Eredményeket kell elérni (többet- többet), ha nem megy itthon, akkor külföldön online, és éveken keresztül. Minden héten indul valahol valami külföldi online kupa, amin részt is vesznek magyar csapatok, hellyel-közzel. Ez a baj, hogy "hellyel-közzel" csak! Vannak csapatok ahol már elindult a munka és voltak is, csinálták becsülettel, és a munka meghozta a gyümölcsét is előbb-utóbb, és szereztek támogatókat is pl: herozm és a First computer, vagy a SEAL és az OXXO enregy drink, stb. De a munka mindig abbamaradt! Ezek után a cégek hogy tekintsenek a csapatokra? Pedig ezek nagynevű cégek, igaz nem sokat adtak, de miután adtak azután abba maradt a munka. Ezek után, esetleg kisebb vagy nagyobb cégek mit gondoljanak? Lojalitás 0, munka 0,. Persze tisztelet a kivételnek! Jelenleg is vannak csapatok ahol jó úton haladnak, javaslom nekik, hogy ne hagyják abba és ne a külföldi nagy csapatokat kövessék, gondolok arra: idézem egyik barátom "már a ROCK és az EYE meg a nagy csapatok sem játszanak, ez a játék halott" DE ŐK már megnyerték amit meglehetett, itt lenne a lehetőség, hogy eredményeket érjetek el külföldi szinten, mert a támogatott csapatok most pihennek! Ezeknek a csapatoknak sok sikert hozzá!
+1

Valahogy senkit sem terhel felelősség egy csapatban, mint volt ez régebben. Egyetértek abban is, hogy az nem vezet pozitív irányba, ha minden csapat havonta változtatgatja a nevét mert mondjuk olyan kedve van hozzá. Ja és még vannak olyan játékosok akik hetente átírkálják a nevüket, amit egyszerűen nem tudok hova tenni, és most nem azokról beszélek akik mondjuk szponzori dolgok miatt teszik mind ezt.

Szóval ne várjunk semmit politika szinten mindaddig amíg közösségi szinten nem rendeződtek a problémák, ehhez kell még sok mindent megtennünk!
Nem az vagy, akinek születtél, hanem akivé magadtól lenni tudsz.
avatar #31
M4croR 2013. június 24. 622 hozzászólás 617.
Válasz csaszix #20. hozzászólására
Elméletileg az OGC. channel ezt a célt hivatott kiszolgálni. Régebben voltak próbálkozásaim hogy felkerestem a klánokat és war felvételeket kértem tőlük, amiket utána azt engedélyükkel feltöltöttem oda, de hogy őszinte legyek csak akkor jutottam ilyenekhez, ha kilincseltem utánuk.

Valamilyen szinten a klánoknak is nagyobb lelkesedést kellene produkálni. Lehetne cikkezni például a héten történt war-okról. Még akkor is, ha csak gyak. warok voltak. Sokkal többet is kilehetne hozni ebből a közösségből csak hát kevesen vagyunk szerkesztők és nem tolonganak az ambícióval megáldott emberek.
Sajnálatos módon már én is csak ímmel-ámmal tudom, nyomon követni az eseményeket mióta apa vagyok. Pedig rengeteg dolgot akartam még csinálni, de félek, ezek megmaradnak gondolatnak.
Az általad említett cikkezés tényleg jó ötlet lenne, ahogy leírtad warokról akár magukról a csapatokról vagy még tovább megyek, játékosokról is lehetne összedobni egy cikket ami régebben is volt (nem csak interjú formájában gondolkodok). Ehhez viszont egy ember munkája tényleg kevés lenne.
Nem az vagy, akinek születtél, hanem akivé magadtól lenni tudsz.
avatar #30
-IQ 2013. június 24. 862 hozzászólás 426.
Sajnos amíg a játékosok úgy viszonyulnak egymáshoz ahogy most addig sosem lesznek profi csapatok, aki nem veled van azt mindenki elküldi a k anyjába, mindenki ugat mindenkinek és mindenki veri a nyálát a másiknak hogy ő mennyivel jobb. Aki nyer az felsőbbrendűnek érzi magát és lenézi azokat akik épp csak ismerkednek az adott játékkal vagy csak simán gyengébbek benne. Amíg ez jelen van és a másik anyázása a fő elfoglaltság egymás között addig nem lesz profi e-sport magyarországon. Emelett az is igaz hogy amikor egy csapat kap 5 ft támogatást már azt hiszik ők az atyaúristen és hirtelen mindent akarnak csak épp az ellenérték marad el.
Nincs tökéletes ember csak tökéletes szándék
avatar #29
Somi47 2013. június 24. 4 hozzászólás 12386.
Remélem nem csak a marketing része, már épp ideje van foglalkozni az e-sportal. Szerintem nem túlozok, ha azt mondom hogy minden második 21 év alatti fiú játszik valamilyen játékot gépen, ha nem is a competitive szférában. Több mint ahány rendszeresen valami fizikai jellegűt sportol.
avatar #28
LordMatteo 2013. június 24. 830 hozzászólás 447.
Válasz csaszix #14. hozzászólására
A BF4-el már olyan látványos FPS játékot kapunk, amit valószínű a külföldi TV csatornák szívesen fognak majd közvetíteni és rendelkezni fog a minimális dolgokkal, hogy e-sportra alkalmas legyen. Akik bele kötnének, az előző mondatom még egyszer mondom, hogy a MINIMÁLIS funkciókkal rendelkezik. Szerintem viszont már elegendő lesz ahhoz, hogy a következő pár év meghatározó lövöldéje legyen. Mivel a magyar televízió csatornák mindig a külföldieket másolják így csak idő kérdése mire hazánkban is megjelenik majd a televízióban a warok közvetítése. Én csak azért imádkozom, hogy a narrátorok ne valami tévés idiótának a holdudvarából kerüljenek ki.

Úgy saccolom, körül belül 2-3 éven belül talán már ez be fog következni.
Amúgy a tévések is jól járnának, mert ennek a közvetítése gyakorlatilag nekik semmiben nem kerülne, hisz itt nem kell díszleteket, celebeket, és egyéb járulékos költségeket fizetni. Csak pár számítógép kell és készen is vagyunk.

Mondjuk, a nyugdíjasok lehet, nem izgulnának rá, de a fiatalok körében szerintem tarolna.
Következő pár év? Amíg az EA-nal vannak a jogok, addig maximum másfél évig pörög egy játék, de inkább csak egy, aztán kifullad. Valahogy el kell adatni a következő részt is...
A kibaszás társas játék, sose feledd
avatar #27
mayelelele 2013. június 24. 211 hozzászólás 1658.
Válasz SancheZjr #21. hozzászólására
inkabb fociba oljek a penzt, mint csébe meg egyeb szamitogepes jatekokba :))
vagy inkább mind a kettőbe. :kacsint:
btw, a magyar focinak már oly mindegy...
avatar #26
SIN 2013. június 24. 2161 hozzászólás 127.
Válasz Drang #1. hozzászólására
Mindamellett, hogy már maga téma megjelenése is fontos tényező, de speciel én jobban hiszek az alulról szervezett esportban, ahol nem a politikusok kénye kedve szerint fordulnak a dolgok, hanem a teljesítmény, a piac és a szabad verseny emeli ki a legjobbakat.
Örülök, hogy valaki a jobbikból megtalálta az ötletem... Na, még mindig olyan sz*r ötlet, hogy már ezek is látnak benne pénzt?
avatar #25
Szookee 2013. június 24. 62 hozzászólás 3764.
Válasz SancheZjr #21. hozzászólására
inkabb fociba oljek a penzt, mint csébe meg egyeb szamitogepes jatekokba :))
Szerintem is Fodiba kene olni a lovet!
avatar #24
Stigman 2013. június 24. 428 hozzászólás 925.
Válasz hanz1to #22. hozzászólására
Osszessegeben mi eddig, mindenfele szponzor tamogatasa nelkul (maganak az MG-nek volt, de semmi pluszt nem adtak) ennyit ertunk el. Hozza kell tennem, hogy igazabol tul keson alltunk neki a komolyabb "munkanak". De legalabb a kulfoldiek ismernek minket.

'1st - CB Infantry 5on5 HunCup
'3rd - CB Infantry 5on5 OC Spring 2013
'3rd - ESL All-Star Action 5on5 #3
'3rd - ESL Infantry 5on5 HandgunCup #2
'3rd - 4PL Play4BF3 4on4 Squad Rush Saturday Night Cup #4
'5-8 - CB Nations Cup XVI
'1st - 4Players 1on1 TDM by zalona
'3rd - 4Players 1on1 TDM by Hanzo
'5th - 4Players 1on1 TDM by R3LO4D

Igaz, nem a legnagyobb kupak voltak ezek a BF3 tortenelmben, de nem is volt egyszeru. Az is igaz, hogy nem 1. helyekrol beszelunk, viszont aki utana nez az lathatja, hogy milyen nevek vannak elottunk. Ezen sorokkal nem isteniteni akarom magunkat, szakadjon ram a teto ha igen. A vastagon szedettek az elmult 1-2 honapban voltak.

Szoval, ha mar barmilyen esport tamogatasrol beszelunk, esetleg akkor el lehetne kezdeni hirezni legalabb azokrol a kupakrol, ahol egy magyar csapat eler egy komolyabb eredmenyt. Ha 3 sor akkor 3 sor, meg is tobbet erne mint azok a szutyok videok amiket kiszoktatok rakni.
+
avatar #23
HODOR 2013. június 24. 775 hozzászólás 486.
politikusok. be kell mutatni őket?
najó: nincsenek hatalmon: megígérnek bármit. azt mondják amit hallani akarsz, szimpátiáért kurválkodnak.
hatalomra kerülnek: amnézia, és kifogások. "ilyet én nem is ígértem" "nincs rá költségvetés" "azóta megváltozott a gazdasági helyzet, és nem éri meg a befektetést"

ne legyenek olyan illúzióink, hogy csinálni fognak valamit ilyen tekintetben. és sztem ne is akarjuk. van elég problémánk. (nem vagyok ellene, örülnék ha itt tartanánk, hogy ilyesmin gondolkozna az állam bácsi, de legyünk őszinték: ez nem az a szitu)
avatar #22
hanz1to 2013. június 24. 396 hozzászólás 999.
Osszessegeben mi eddig, mindenfele szponzor tamogatasa nelkul (maganak az MG-nek volt, de semmi pluszt nem adtak) ennyit ertunk el. Hozza kell tennem, hogy igazabol tul keson alltunk neki a komolyabb "munkanak". De legalabb a kulfoldiek ismernek minket.

'1st - CB Infantry 5on5 HunCup
'3rd - CB Infantry 5on5 OC Spring 2013
'3rd - ESL All-Star Action 5on5 #3
'3rd - ESL Infantry 5on5 HandgunCup #2
'3rd - 4PL Play4BF3 4on4 Squad Rush Saturday Night Cup #4
'5-8 - CB Nations Cup XVI
'1st - 4Players 1on1 TDM by zalona
'3rd - 4Players 1on1 TDM by Hanzo
'5th - 4Players 1on1 TDM by R3LO4D

Igaz, nem a legnagyobb kupak voltak ezek a BF3 tortenelmben, de nem is volt egyszeru. Az is igaz, hogy nem 1. helyekrol beszelunk, viszont aki utana nez az lathatja, hogy milyen nevek vannak elottunk. Ezen sorokkal nem isteniteni akarom magunkat, szakadjon ram a teto ha igen. A vastagon szedettek az elmult 1-2 honapban voltak.

Szoval, ha mar barmilyen esport tamogatasrol beszelunk, esetleg akkor el lehetne kezdeni hirezni legalabb azokrol a kupakrol, ahol egy magyar csapat eler egy komolyabb eredmenyt. Ha 3 sor akkor 3 sor, meg is tobbet erne mint azok a szutyok videok amiket kiszoktatok rakni.
- van az ugy, hogy bebasz a gebasz -
avatar #21
SancheZjr 2013. június 23. 106 hozzászólás 2731.
Válasz shaddam #6. hozzászólására
Ha a focistadionokra kidobott pénz töredékét megkapná az esport...
inkabb fociba oljek a penzt, mint csébe meg egyeb szamitogepes jatekokba :))
avatar #20
csaszix 2013. június 23. 477 hozzászólás 813.
Válasz Drang #17. hozzászólására
Szia Csaszi!

Bf4 csak egy játék, gondolj bele, hogy mellette ott van a CS:GO, a CS 1.6, a DOTA2, a LOL, a FIFA, a COD2/4, TF2, Trackmania. Egy egész TV csatornát összelehetne állítani a műsorokból.
Elméletileg az OGC. channel ezt a célt hivatott kiszolgálni. Régebben voltak próbálkozásaim hogy felkerestem a klánokat és war felvételeket kértem tőlük, amiket utána azt engedélyükkel feltöltöttem oda, de hogy őszinte legyek csak akkor jutottam ilyenekhez, ha kilincseltem utánuk.

Valamilyen szinten a klánoknak is nagyobb lelkesedést kellene produkálni. Lehetne cikkezni például a héten történt war-okról. Még akkor is, ha csak gyak. warok voltak. Sokkal többet is kilehetne hozni ebből a közösségből csak hát kevesen vagyunk szerkesztők és nem tolonganak az ambícióval megáldott emberek.
Sajnálatos módon már én is csak ímmel-ámmal tudom, nyomon követni az eseményeket mióta apa vagyok. Pedig rengeteg dolgot akartam még csinálni, de félek, ezek megmaradnak gondolatnak.
avatar #19
cigislaci 2013. június 23. 193 hozzászólás 1783.
Véleményem szerint maga az ötlet nem rossz, hogy támogassák az esportot. Az adó kedvezmény sem rossz ötlet. Szerintem az UNIO sem zárkozna el az ötlettől.
DE gondolkozzunk reálisan mondjuk a Battlefield esport jövőjéről! Alapjába véve nem azzal van a baj, hogy nincs támogatás!!!!!! Hanem a játékosok/csapatok hozzáállása nem jó! Ha már "pénzről" és támogatásról beszélünk, akkor profi játékosokra/csapatokra lenne szükség, akik be tudják tartani az esetleges szponzor követelményeit! Battlefieldes pályafutásom során, sikerült azért a játéktudásban felső szintű játékosok/csapatok nagy részét megismerni. Néhányat személyesen is. Nekem van egy cégem (igaz nem foglalkozunk esportal) , és nem láttam senkin azt az elhívatottságot, hogy azt érdemes lenne támogatni. Igaz jó úton haladunk! De úgy, hogy a játékosok egy része nem meri magát elvállalni személyesen, a csapatok havonta más névvel, teljesen más kerettel szerepelnek, és felelőtlen, indulataikat kordában tartani nem tudó fiatalokkal van tele! A leaderek nem tudják megoldani a csapattal járó járulékos MUNKÁKAT (weblap, ts, tgf, felkészítés, kapcsolattartás, technikai segítség, idegen nyelvtudás) Ilyenekre sajnos NEM lehet alapozni!
Profi csapatnak/játékosnak kellene többnek lennie, nem pedig arra várni, hogy majd valaki a pénzével, vagy támogatásával majd azzá tesz! Eredményeket kell elérni (többet- többet), ha nem megy itthon, akkor külföldön online, és éveken keresztül. Minden héten indul valahol valami külföldi online kupa, amin részt is vesznek magyar csapatok, hellyel-közzel. Ez a baj, hogy "hellyel-közzel" csak! Vannak csapatok ahol már elindult a munka és voltak is, csinálták becsülettel, és a munka meghozta a gyümölcsét is előbb-utóbb, és szereztek támogatókat is pl: herozm és a First computer, vagy a SEAL és az OXXO enregy drink, stb. De a munka mindig abbamaradt! Ezek után a cégek hogy tekintsenek a csapatokra? Pedig ezek nagynevű cégek, igaz nem sokat adtak, de miután adtak azután abba maradt a munka. Ezek után, esetleg kisebb vagy nagyobb cégek mit gondoljanak? Lojalitás 0, munka 0,. Persze tisztelet a kivételnek! Jelenleg is vannak csapatok ahol jó úton haladnak, javaslom nekik, hogy ne hagyják abba és ne a külföldi nagy csapatokat kövessék, gondolok arra: idézem egyik barátom "már a ROCK és az EYE meg a nagy csapatok sem játszanak, ez a játék halott" DE ŐK már megnyerték amit meglehetett, itt lenne a lehetőség, hogy eredményeket érjetek el külföldi szinten, mert a támogatott csapatok most pihennek! Ezeknek a csapatoknak sok sikert hozzá!
avatar #18
Stigman 2013. június 23. 428 hozzászólás 925.
+